Vnitřní řád školní jídelny

Vnitřní řád školní jídelny byl zpracován v souladu se Zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Řídí se Vyhláškou č.107/2005 Sb. o školním stravování a Vyhláškou č. 84/2005 Sb. o závodním stravování ve znění pozdějších předpisů. Dalšími podklady jsou Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 852/2004 o hygieně potravin, Zákon č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví, ve znění pozdějších předpisů a Vyhláška č. 602/2006 Sb. o hygienických požadavcích na stravovací služby.

 

Provoz školní jídelny

Obědy pro žáky, zaměstnance ZŠ Ústavní a Gymnázia Ústavní se vydávají ve školní jídelně od 11.40 hod. – do 14.00 hod.(mimo období prázdnin)

Cizí strávníci – výdej obědů od 11.20 – 11.40 hod.

Vaří se dvě jídla na výběr. Strávník má možnost si ve školní jídelně na boxu nebo přes internet zvolit požadovaný oběd nejpozději 3dny předem do 14.00 hod.

Pokud se na jídlo č. „2“ přihlásí méně než 10 strávníků – tento druh oběda se nevaří a všichni strávníci mají automaticky oběd č. „1“.

Po doložení písemné dohody a s lékařským potvrzením školní jídelna umožní ohřev vlastní stravy. Rodič odevzdá jídlo řádně označené jménem a třídou žáka do 9 hod. Nádoby jsou uloženy v lednici, k tomuto účelu určené a při výdeji je oběd zregenerován a podáván strávníkovi. Za obsah a zdravotní nezávadnost ručí rodiče. (Jídelna nenese odpovědnost za obsah nádob.)

 

Placení obědů

Obědy se platí trvalým příkazem, inkasem nebo v hotovosti na následující měsíc.

Výše měsíční platby za 22 dní :

 žáci a děti do 10 let – 35,- Kč/oběd ….měsíční platba…. 770,- Kč

 žáci 11-14 let           – 39,- Kč/oběd .... měsíční platba…. 858,- Kč

 žáci 15 a více let      – 41,-Kč/oběd … měsíční platba  … 902,- Kč

 cizí strávníci            -117,- Kč/oběd

Číslo účtu pro platby – 2550858/0300

 Strávník nahlásí v kanceláři ŠJ číslo účtu, ze kterého bude probíhat platba. Obdrží číslo účtu jídelny, variabilní symbol strávníka a částku, kterou je nutné zadat do trvalého příkazu v bance. Splatnost je nejpozději k  v měsíci. Platba je vždy na následující měsíc. Zadání trvalého příkazu by mělo být  bez měsíce června a července. (první platba na nový školní rok začíná nejpozději k 20. srpnu (na září) a poslední k 20. květnu (na červen).

Zaslání částky stravného na účet ŠJ je považováno automaticky za objednání obědů na další měsíc. Strávník (nebo rodič žáka) je povinen neprodleně oznámit případnou absenci strávníka a obědy odhlásit. V případě, že tak neučiní – obědy propadají bez možnosti náhrady.

Přeplatky stravného, které vzniknou odhláškami prázdnin v průběhu školního roku, ředitelským volnem nebo odhlašováním obědů z důvodu nepřítomnosti ve škole se vždy po ukončení školního roku vrací zpět na číslo účtu, ze kterého je platba zasílána. (platby se vrací v červenci).

Strávník, který končí studium (po absolvování maturity) , nebo žáci 5. tříd ZŠ, kteří  přestupují na gymnázium – jsou povinni nahlásit datum ukončení stravování. Přeplatky budou vráceny v červenci.

Po dobu letních prázdnin se platba za stravné přičítá na účet strávníka ke konci srpna.

 

Objednávání obědů

Při placení obědů má strávník možnost si vložit měsíční částku dle kategorie a čerpat ji podle vlastního uvážení na www.strava.cz

Po zaplacení částky je automaticky objednán oběd č. 1

V případě, že má strávník zájem o oběd č. 2 – má možnost si změnu provézt sám v jídelně na boxu - pomocí stravovacího čipu, lítačky a na strava.cz  - jídelna 4023

Objednávání přes internet na následující den je možný pouze do 14.00 hod. Pak je objednávání zablokováno, povolené je pouze na další dny.

Na internetu je vždy uložený jídelníček na 2 týdny dopředu.

 

Odhlašování obědů

Odhlásit oběd je možné nejpozději do 6.00 hod. ráno na aktuální den

- internetem na www.strava.cz, nebo na boxu ve školní jídelně

- telefonicky na záznamník 233 556 894

- emailem – skolni.jidelna@zs-ustavni.cz

První den nemoci v době od 11.20 - do 11.40 hod. je možné si vyzvednout oběd, který bude vydán do misek. Do přinesených nádob si oběd přendá příslušná osoba sama. (strávník má nárok na dotovaný oběd pouze první den nemoci !)

V době ředitelského volna nebo prázdnin, kdy neprobíhá výuka nelze strávníkům poskytnout dotovaný oběd! (podle zákona 561/2004 Sb. § 119, 122)

Pokud se strávník odhlásí ze stravování v průběhu školního roku – je mu vyplacen případný přeplatek stravného, ale má možnost se kdykoliv v daném školním roce ke stravování opět přihlásit.

Při účasti na hromadných akcích školy (školy v přírodě, lyžařské zájezdy, seznamovací výlety, exkurze aj.) se obědy odhlašují nejpozději tři dny před odjezdem na akci.

Z důvodu vyrovnání finanční normy( vyskladnění zásob) není možné si poslední týden před ukončením školního, nebo kalendářního roku stravu přihlásit ani odhlásit!

 

Práva a povinnosti žáků studentů a zaměstnanců školy

Právo na stravování ve školní jídelně mají žáci 1-9.třídy ZŠ Ústavní, studenti Gymnázia , zaměstnanci škol v době jejich minimální tříhodinové přítomnosti na pracovišti a cizí strávníci.

Strávníci jsou povinni řídit se vnitřním řádem školní jídelny ZŠ Ústavní.

Strávník je povinen vyplnit „Přihlášku ke stravování“ a k obědu si zakoupit stravovací čip za 130,- Kč v hotovosti u hospodářky ŠJ. V případě, že čip na stravování zapomene, je mu v kanceláři ŠJ zapůjčena „náhradní stravenka“. Bez stravovacího čipu nebo náhradní stravenky nemůže být oběd vydán.

Čip je majetkem strávníka bez možnosti odkupu!

Při čekání na výdej i během oběda zachovávají strávníci klid a dodržují pravidla společenského chování.

Strávníkům, kteří nemají objednaný oběd není vstup do školní jídelny povolen.

Z hygienických důvodů a pro zajištění pořádku a bezpečnosti jsou strávníci povinni používat tác. Jídlo a nápoje konzumují strávníci u stolu vsedě. Pokud je jídelna zaplněna a nejsou volná místa u stolu, řídí se strávníci pokyny dozoru pedagogů ZŠ a Gymnázia nebo dozorující pracovnice kuchyně.

Použité nádobí a příbory strávníci odevzdávají na pojízdný pás, nebo do stojanu.

Ze školní jídelny je zakázáno vynášet nádobí.

 

Podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví žáků a studentů

Strávníci se řídí vnitřním řádem školní jídelny, pokyny pedagogů, pokyny hospodářky ŠJ a vedoucí kuchařky. Pro maximální zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při stravování je po dobu výdeje jídel zajištěn v jídelně dohled pomocí snímacích kamer. V době, kdy se do jídelny dostaví větší počet strávníků ,zajišťuje dohled pedagogický dozor . Strávníci jsou povinni dbát jejich pokynů.

Tašky a svršky si žáci školní družiny odkládají v šatně, která je určena pouze pro žáky ZŠ.

Studenti a dospělí strávníci z gymnázia si odkládají věci v šatně jídelny.

V taškách a kabátech si nenechávejte cenné osobní věci, protože za ztrátu neručíme!

Do prostoru školní jídelny není povolen přístup osobám, které se tam nestravují, ani rodičům žáků ZŠ. Rodiče mají možnost čekat na své děti v chodbě před šatnou.

Při mimořádné nehodě (rozbité nádobí, rozlité nápoje aj.) strávníci nahlásí událost pedagogickému dozoru. Mimořádný úklid během výdejní doby zajišťuje uklízečka ZŠ.

Každý úraz oznámí poškozený nebo svědek neprodleně dozorujícímu pedagogovi ZŠ, nebo pracovnici kuchyně. Po poskytnutí první pomoci (ve vážném případě zavoláním lékařské pohotovosti) se sepíše záznam o školním úrazu.

 

Podmínky zacházení s majetkem školní jídelny ze strany strávníků

Žáci a studenti jsou povinni chovat se při stravování ohleduplně v souladu s hygienickými a společenskými pravidly při stolování v jídelně a dodržovat podmínky šetrného zacházení s majetkem školní jídelny.

Zjištěné technické závady má strávník povinnost nahlásit vedoucí školní jídelny nebo vedoucí kuchařce.

 

Závěrečná ustanoveni

Jídelní lístek s označením alergenů je zveřejňován na dveřích ZŠ při vstupu do školy, v jídelně ZŠ, na objednávacím boxu a na webových stránkách strava cz.

Důležité zprávy a oznámení žákům, studentům i zaměstnancům jsou realizované na webových stránkách ZŠ a vstupní hale ŠJ.

 

Tento vnitřní řád  vstupuje v platnost 01.01.2024 a zároveň se ruší účinnost vnitřního řádu ze dne 1.09.2023

 

Komárová Dagmar                                                                Mgr.Renata Sedláčková

vedoucí ŠJ                                                                            ředitelka školy

                                                                                                       

                                                                                                                                                                                           

 

Velikost porcí podle norem pro školní jídelnu

Hotová porce přílohy

 

 I. stupeň

 II. stupeň

 III. stupeň

rýže

 110g

 130g

 160g

těstoviny

 140g

 160g

 200g

houskové knedlíky

 110g (6 ks)

 130g (7 ks)

 160g (8ks)

brambory

 170g

 200g

 250g

bramborová kaše

 175g

 200g

 250g

bramborové knedlíky

 140g (4 ks)

 160g (5 ks)

 200g (7 ks)

Masa

 

I. stupeň

II. stupeň

III. stupeň

masa syrová (hotová)

70g (60g)

80g (70g)

100g (80g)

rybí filé syrové

100g

100g

150g

Ostatní

 

objem

hotová omáčka

150ml

šťáva

120ml

polévka

300ml

nápoje teplé studené

1,5dl až 2dl

Naše škola zpracovává v souvislosti s využitím webových stránek pouze taková cookies, která jsou nezbytně nutná pro zajištění provozu webových stránek a internetových služeb, a u kterých není nutno získat souhlas uživatele webu (technické a relační cookies). Pravidla cookies